نکات جدید و عالی فتوشاپ CS5
 
دایره المعارف گرافیک.عکس.بک گراند.فایل های باز
کلوپ گرافیستهای جوان
 
 

سلام دوستای فرندفایی از این همه ابراز محبتتون به این وبلاگ به شخصه ممنونم شما همگی لطف دارید نسبت به شاپرک دیزاین. در این پست براتون ویدئوی نکات جالب و تسهیل کننده فتوشاپ CS5 رو می ذارم و توصیه می کنم حتما درشون دقت کنین و بدونین که بسیار کارهاتونو تسهیل خواهند کرد. :) در ضمن سعی می کنم برای دوستانی که نمی تونن از ویدئو استفاده کنن یه خلاصه ای از نکات رو به صورت متنی در ادامه مطلب بیارم براتون و امیدوارم ازشون لذت ببرین. راستی منو از نظراتتون باخبر کنین بازم ممنون چشمک

 

 

 

 

  • فرض کنین یه عکس دارین که موضوعش مورب قرار داره و می خواین اصلاحش کنین روی ابزار قطره چکان کلیک کنین و نگه دارین و ابزار خط کش رو انتخاب کنین و خط فرضی صاف رو پایین موضوعتون در نظر بگیرین و با استفاده از خط کش اونو رسم کنین بعد از تولبار بالا دکمه Straighten رو بزنین می بینین که با یه کلیک فتوشاپ هم تصویر رو از زیر اون خطی که می کشین کراپ می کنه و هم تصویرو بر اساس اون خطی که می کشین صاف می کنه حالا اگه کراپ را نخواستین راحت آندو کنین. برای استفاده از دکمه Straighten بدون کراپ از هنگام کلیک کردن این دکمه، کلید Alt رو نگه دارین.
  •  قانون سه تایی: وقتی از ابزار کراپ استفاده می کنین این ابزار دارای خطوط راهنما شده و شما رو در کنترل راحت تر اون کمک می کنه.
  • گزینه Content-Aware Fill: بسیاری از ایرادهای عکسی و جاهای خالی در عکسهاتونو می تونین با استفاده از این گزینه درست کنین. به این صورت که اون فضا رو انتخاب کنین و بعد Backspace رو بزنین کادر Fill باز میشه و در منوی کشویی اول Content-Aware رو انتخاب کنین. با استفاده از این گزینه فتوشاپ از محیط بیرون انتخاب نیگاه کرده و برای محیط داخلی انتخابی همسان سازی می کنه. خیلی جالبه و پر کاربرد!
  •  من که خیلی خوشم اومد از این گزینه. از حالا به بعد با فتوشاپ سی اس 5 می تونین چندتا لایه رو اینتخاب کرده و شفافیت اونا رو همزمان کاهش بدین. 
  • دیدین در موقع استفاده از پنل Layer Style هر دفعه باید مثلا رنگ استروکتون رو تغییر بدین همیشه شما مثلا سفید دوس دارین باشه و این مشکیه! خب کاری نداره سفیدش کنین و دکمه settings as the defaults رو بزنین و از این دفعه دیگه سفیده ;)
  • این آپشن هم خیلی جالبه! فرض کنین رو یه طرحی کار کردین سیاه سفید کلی دوربری و متن نویسی و اینا! حالا می خواین مثلا یکی از اجزای طرحتونو رنگی کنین خب عکس رنگیشو باز کنین انتخابش کنین و برین به طرحتون و لایه مربوطه. از منوی Edit برین به مسیر Paste Special و Paste in Place و از نتیجه لذذذذذذت ببرین :)
  • مینی بریج: یادمه تو نسخه های قدیمی تر فتوشاپ استفاده از بریج برام اذیت کننده بود چون باید مثل یه نرم افزار بازش می کردم. و تو کارای سنگین سرعتو پایین می آورد. خب حالا این نرم افزارو داخل فتوشاپ جا دادن و شما براحتی می تونین از مزایای بریج استفاده کنین. 
  • خب خب حالا از این به بعد از هر پنجره یا آدوبی بریج به راحتی عکستونو به داخل فتوشاپ بکشین تا باز شه! میتونین همزمان چندتا عکسو به داخل فتوشاپ درگ کنین و خوبیش اینه که فتوشاپ اونا رو به صورت پیش فرض اسمارت آبجکت در نظر می گیره!
  • یه گزینه کوچک و راحتی خیال کاربرو به این گزینه می گن! اونم به این صورت که وقتی می خواین ببندین فتوشاپتونو اغلب دیدین که کلی عکس و فایل بازه. در سی اس 5 فتوشاپ یه گزینه کوچیک Apply to all در پنجره ای که میپرسه می خواین کارتونو سیو کنین یا نه گذاشته! و با چک زدن این گزینه دیگه براحتی همه کاراتون سیو میشه یا نمیشه و دیگه سئوالی نمی پرسه و بسته می شه.

خب چطور بود. میدونم خیلی عالیه. لطفا تجربیات خوبتونو از فتوشاپ به اشتراک بذارین. و منو از نظراتون بهره مند کنین. ممنونم 

تهیه و تنظیم و ترجمه: کلوپ گرافیستهای جوان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم از محصولاتمان راضی باشید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلوپ گرافیستهای جوان  لینک کنید سپس سیستم به طور خودکار شما را لینک میکند

 





نگارندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 321
بازدید کل : 27741
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1